Baveći se poduzetništvom naučila sam koliko je važno posvećivanje pažnje i slušanje klijenata. Upravo se na to klijenti žale u posljednje vrijeme. Dolazak PR stručnjaka na sastanke s gotovim ponudama i copy paste rješenjima, po principu, ako to prolazi kod drugih klijenata, zašto ne bi prolazilo i kod vas, stvar je prošlosti. U takvim susretima odmah na vidjelo izlazi da se PR stručnjaci nisu dobro pripremili, nisu identificirali moguće probleme s kojima se klijent susreće, ispitali kako se ti problemi i izazovi održavaju na poslovanje klijenta prije predlaganja rješenja.
Nikada ne bismo trebali predlagati rješenja dok prije toga nismo postavili dovoljno pitanja, shvatili posebnost potreba klijenta. Tada možemo dokazati potrebu za našom uslugom. To nas uči Neil Rackham u odličnoj knjizi „SPIN metodologija“. Ova knjiga temelji se na istraživanju i analizi tisuća prodajnih razgovora.
U svojem istraživanju naglašava kako ne smijemo prerano govoriti o rješenjima. Mi postavljamo pitanja, a ne klijent. Cilj je da saznamo što je moguće više o potrebama klijenta prije nego ponudimo rješenja.
No, ono što je također važno je redovita evaluacija naših susreta s klijentima u kojoj iskreno odgovaramo jesmo li postigli zacrtane ciljeve, što bismo tijekom razgovora promijenili, što smo novo naučili i kako to možemo iskoristiti u budućim razgovorima s potencijalnim klijentima. Otkad primjenjujem ovu formulu, povećala sam svoju učinkovitost i izgradila dugotrajne odnose sa svojim klijentima.