Vjerovali ili ne, u Hrvatskoj još uvijek postoje klijenti koje zahtijevaju komunikacijske strategije na 70, 100, pa čak i 150 stranica. To na kraju ispadne kao doktorska disertacija umjesto jasne strategije koja pokazuje smjer djelovanja. Prije nekoliko godina kolegica mi je prepričavala kako financijski mehanizmi u Norveškoj (EEA Grants) nastoje da im komunikacijske strategije stanu na jednu stranicu. Na toj stranici odgovori su na tri ključna pitanja: kakav nam je trenutno PR, kakav imidž želimo i kako ćemo to postići.
Primjer ispravnog pristupa PR i marketinškoj filozofiji dao je još 1977. godine Mike Markkula. On je zajedno sa Steve Jobsom i Stevom Wozniakom osnovao Apple Computers. Svoju viziju razvoja Applea sažeo je u dokumentu pod nazivom „Appleova filozofija marketinga“. Dokument ima tri točke (pojašnjenja su o.a.).
Točka br. 1: Empatija
Nastojat ćemo istinski razumjeti potrebe naših kupaca bolje od bilo koje druge tvrtke. Kreirat ćemo proizvode koje će ljudi zavoljeti i kreirat ćemo im sjajna iskustva.
Točka br. 2: Fokus
Moramo usmjeriti svoje napore na stvaranje jednostavnih proizvoda i eliminirati sve ostalo. „Jednostavnost je krajnja sofisticiranost.“ Ta je maksima postala načelo Jobsove dizajnerske filozofije.
Točka br. 3: Imputiranje
„Ljudi doista procjenjuju knjigu prema koricama“. Zbog toga sve Apple proizvode trebamo predstaviti na kreativan, profesionalan način s lako razumljivim i nezaboravnim porukama. Kad otvorite kutiju iPhonea ili iPoda, taktilno iskustvo određuje osnovni ton cjelokupnog doživljaja proizvoda.
To je ukupan zbroj onoga što bi trebalo predavati na bilo kojem marketinškom ili PR tečaju. Ako poslujete na temelju ovih principa, nećete propasti.