Kojim god poslom se bavili, trebate imati dobre komunikacijske vještine. Poduzetnici ne bi smjeli zanemariti važnost dobre komunikacije i kontinuiranog unaprjeđenja govorničkih vještina jer o tome ovisi koliko će biti uspješni u svom poslu. Vještine komuniciranja, pisanja i generiranja novih ideja ključne su za poslovanje, a sve se više-manje svodi na općepoznatu formulu – o temi o kojoj govorite trebate imati puno znanja i odlično se pripremiti.
Profesor Ivo Škarić u svojoj knjizi „Temeljci suvremenoga govorništva“ iznio je jednu divnu misao koja glasi: „Uvjeriti druge možemo samo u ono u što i sami vjerujemo, objasniti možemo samo ono što je i nama jasno, dokazati samo ono što je istinito te sažeto i snažno izreći misao možemo samo ako mislimo široko, a ne očekujemo da će nam sve to podariti jedan blistavi trenutak“.
Kako bi vaš govor bio što uspješniji, postoje opća načela na koja trebate obratiti pažnju:
1. Neka vaš govor ima svrhu i vrijednost za publiku kojoj se obraćate. Ne tratite vrijeme publici! Pokušajte u jednoj rečenici prije govora sažeti što imate za reći!
2. Upoznajte publiku kojoj se obraćate! Sve sudionike u publici jednako obuhvatite svojim pogledom tijekom govora!
3. U govoru ključnu misao ponovite barem tri puta! Koristite se primjerima, brojevima i ilustracijama! Govor ne brzajte, već ga kratite!
4. Dovoljno vremena uložite u pripremu! Govor ne čitajte, već ga govorite kao da ste ga taj trenutak smislili! Prije nastupa, snimite se i otklonite na vrijeme sve uočene pogreške u neverbalnoj komunikaciji, govornoj izvedbi, strukturi govora i drugom.
5. Na kraju govora istaknite koji ste doprinos dali publici! Savršenstvo ne postoji, ali svi koji kontinuirano poboljšavaju svoje komunikacijske i govorničke vještine, neće na kraju ostati bez rezultata.